Sociala medier och kampanjer
Svenska Covidföreningen behöver förstärkning i arbetet med sociala medier och kampanjer. Du kommer arbeta tillsammans med andra medlemmar och i nära dialog med styrelsen. Det kan handla om allt från att bevaka nyheter om covid-19 och att författa och posta inlägg, till att engagera dig i skapandet av kampanjer och eget material (grafisk profil finns). Utöver grundläggande tekniska kunskaper är det ett stort plus om du gillar att skriva kortare budskapstexter. Vi jobbar på plattformarna Instagram, Facebook och eventuellt Twitter och Linkedin. Grafiskt material tas fram i programmet Canva. Uppgifterna kan bland annat bestå av att:
- Delta i arbetet med att ta fram olika kampanjer, exempelvis inför Long Covid Awareness Day
- Bevaka nyhetsrapporteringen gällande postcovid och relevanta vårdfrågor
- Formulera kortare budskapstexter, ta fram delningsbilder och posta inlägg på sociala medier
- Plocka ut budskap ur längre texter och anpassa dem till sociala medier
Låter det intressant?
Att vara engagerad i föreningen
Det finns en stor förståelse för att man har bättre och sämre perioder och att man inte kan prestera som när man var frisk, men trots allt har vi lyckats åstadkomma en hel del tillsammans! Vi tror på ett öppet och prestigelöst klimat där vi visar förståelse för varandras sjukdom, samtidigt som vi är tydliga med vad vi orkar eller inte orkar. Vi arbetar ofta i projektgrupper och kör man fast finns det alltid någon att bolla med.
Eftersom vi är en helt digital förening behöver du ha grundläggande tekniska kunskaper och kunna sätta dig in i de program vi arbetar i.
Du behöver inte vara publik med ditt engagemang.
Alla engagemang är ideella.